tirsdag 28. august 2007

Kommunikasjon


I går fikk vi undervisning i kommunikasjon. Veldig interressant, vi reflekterer kanskje ikke nok over dette med kroppsspråket. Og det var kanskje noe av de færreste som visste at kroppsspråket utgjør 70% av kommunikasjonsprosessen.
Jeg hadde for et par år siden innføring i kommunikasjonslogikk ved UIB, så her har jeg fått med meg noe av hva verbalspråket betyr. Så nå ser jeg veldig fram til gjennom både drama og pedagogikk å få en innføring i kroppsspråkets betydning.
___________________________________________________________________
Verbal og non-verbal kommunikasjon.
Verbalspråket vårt er det som blir kommunisert med ord og lyder, og står for 30% av kommunikasjonsprosessen vår. Kroppspråket derimot, det som blir kommunisert via bruk av kroppen, består av hele 70% av kommunikasjonsprosessen. Derfor er det spesielt viktig at når vi kommuniserer med barn og unge, både i og utenfor skolen er bevisst på det, og at vi lærer å kontrollere det. For all kommunikasjon blir kodet og tolket, det betyr at vi må være bevisst på valg av ord, tonefall og kroppspråk. Dette for at de vi kommuniserer med skal forstå det som vi vil formidle. Og alle bruker vi sanseinntrykkene til å forstå og oppfatte hva andre formidler til oss. Som fagperson er det også viktig at en lærer "ser" elevene, og forstår hvordan de tenker og føler for å få en meningsfull dialog. For som Bakhtin har uttrykt det: "Å forstå en annen persons ytringer vil si å orientere seg selv i retning av den andre".
God kommunikasjon skjer når det er samsvar mellom det vi vil formidle og hva de vi formidler til oppfatter det. God kommunikasjon er:
  • når vi styrker hverandres utvikling
  • det er trykt å ta ordet
  • vi har tillit til hverandre
  • vi lærer
  • får god selvtillit, og god selvfølelse
  • blir selvstendige og mestrer situasjonen
  • det er rom for ettertanke og en følelse av god kontakt (forelesning med Birgit, uke 35)

Alle praksisgruppene fikk i oppdrag å lage kjøreregler for praksisgruppa, her er våre:

Køyrereglar for praksisgruppe 4

Tove, Kesia, Heidi og Gerd Elin

1. Me har gruppemøter ein gong i veka på Høgskulen på Stord.
- Kvar måndag etter siste time
- Elles etter behov (blir avtalt måndag)

2. Me rullerer på å referera og leia møtene.
- Leiar har ekstra ansvar for å ha oversikt over komande veke.

3. Me har teieplikt i gruppa.

4. Me prøver å løysa opp i eventuelle problem når dei oppstår.

5. Me prøver å vera ute i god tid med oppgåveinnlevering.
- Målsetjing to dagar før frist

6. Alle bidreg på lik linje.

7. Alle støttar kvarandre.

8. Aktiv bruk av Messenger i gruppeprosessen.

9. Informer i god tid om eventuelt fråver.

10. Me stiller med ei positiv og aktiv innstilling på gruppemøtene.

1 kommentar:

Birgit E. Olsen Bratseth sa...

Hei, Tove..
Du har skrive eit forholdsvis kort innlegg om tema kommunikasjon og samarbeid. Eg vil be deg om å gå litt djupare inn i tema, ved å stilla deg nokre spørsmål:
Er det noko i høve tema du kjem til å leggja ekstra stor vekt på i møte med borna i praksisskulen? Kva med episoden frå NRK om kroppsspråk, noko der du merkja deg? Korleis var det å stå framfor klassen og skulle formidla noko kun ved hjelp av kroppsspråk? Noko i episoden frå NRK serien "Kroppen" om kroppsspråk du beit deg merkje i? De fekk og forslag til vidare arbeid på eiga hand, der eg viste til to artiklar og ei øving i å lesa andletsuttrykk, fekk du noko utav det? Kva med køyrereglane for praksis, gjekk det greit?

Birgit :-)